* Soyut sınıfta, sınıflarda olması gereken ögeler tanımlanır ve bundan türeyecek sınıflarda bu ögelerin kullanılmasına imkan verilir.
* Soyut sınıfta, öğelerin içerikleri de belirtilebilir.
* Soyut sınıflar abstract sözcüğüyle tanımlanırlar. (yani abstract da bir erişim belirleyicisidir)
* Doğrudan kullanılamazlar. Türetilmeyi beklerler.
* Bir sınıf birden fazla soyut sınıfı miras alamaz. Sadece bir sınıfı miras alabilir.
* Soyut sınıfa bir öğe eklendiğinde diğer kodlarda herhangi bir hata oluşmaz. Yeni eklenen kod istenildiği vakit kullanılabilir.
* Soyut sınıfın üyeleri tipik bir sınıfın tüm üyeleri olabilir.
using System; class Program { static void Main(string[] args) { Araba objAraba = new Araba(); objAraba.plaka = "XM 856 DEI"; Console.WriteLine(objAraba.plaka.ToString()); Console.WriteLine(objAraba.Genislik.ToString()); Console.ReadKey(); } // Main public abstract class Arac { public string plaka; public void FreneBas() { Console.WriteLine("Arac durdu."); } public abstract Decimal Genislik { get; } } // Arac public class Araba : Arac { public override decimal Genislik { get { return 2.8M; } } } // Araba }
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder