* Soyut sınıfta, sınıflarda olması gereken ögeler tanımlanır ve bundan türeyecek sınıflarda bu ögelerin kullanılmasına imkan verilir.
* Soyut sınıfta, öğelerin içerikleri de belirtilebilir.
* Soyut sınıflar abstract sözcüğüyle tanımlanırlar. (yani abstract da bir erişim belirleyicisidir)
* Doğrudan kullanılamazlar. Türetilmeyi beklerler.
* Bir sınıf birden fazla soyut sınıfı miras alamaz. Sadece bir sınıfı miras alabilir.
* Soyut sınıfa bir öğe eklendiğinde diğer kodlarda herhangi bir hata oluşmaz. Yeni eklenen kod istenildiği vakit kullanılabilir.
* Soyut sınıfın üyeleri tipik bir sınıfın tüm üyeleri olabilir.
using System;
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Araba objAraba = new Araba();
objAraba.plaka = "XM 856 DEI";
Console.WriteLine(objAraba.plaka.ToString());
Console.WriteLine(objAraba.Genislik.ToString());
Console.ReadKey();
} // Main
public abstract class Arac
{
public string plaka;
public void FreneBas()
{
Console.WriteLine("Arac durdu.");
}
public abstract Decimal Genislik
{
get;
}
} // Arac
public class Araba : Arac
{
public override decimal Genislik
{
get
{
return 2.8M;
}
}
} // Araba
}

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder